星期五, 8月 15, 2008

She is the prettiest because she never worried about looking pretty

Patti Smith is my hero.
“Patti Smith: Dream of Life”

A 2008 documentary film about Patti Smith directed by Steven Sebring.
片名取自1988年同名專輯“Dream of Life”,將punk rock化成影像,熱切期待著實驗性的攝像效果,把她的吶喊和低吟詮釋得純粹、震撼。

官網的羣馬很有味道,很raw http://www.dreamoflifethemovie.com/












單看trailler已教我感動落淚,彷彿重拾第一次聽 “Horse”專輯的驚訝與悸動,可想而知我在真正看片時會哭得多厲害。The DVD will be available starting in 2009. 等 DVD release 應該會快過戲院上映,其實香港片商有沒有買片都成問題。
The tees are for my brother. Don't really know whether they match his style.
Anyways, don't blame me if the clothes don't fit well.
I miss you, you bastard.

4 則留言:

匿名 說...

cute~

匿名 說...

嚇得我,仲以為係為了慰寂一下你的‘不平衡’或失調而買俾你自己添!

東妮 說...

神:
幸好,他喜歡就好。

神經:
我心理沒失衡至這地步。

匿名 說...

我說 cute 的意思是 "那姐弟之間的感情很cute",請不要想錯。